dinsdag 26 oktober 2010

Nieuwe huis

Het huis aan de voorkant, vanaf halverwege onze weg gezien.
We moeten behoorlijk omhoog om bij het huis te komen. Dat schijnt nog lastig te worden als er sneeuw ligt. Dan lopen we wel ;)

Het huis aan de entree kant

Gastenverblijf

Ons terrein

Uitzicht

Entree huis

Stabbur en deel van de schuur


Het huis waar we nu in wonen is een heel oud authentiek huis. Het huis is vrijwel niet geïsoleerd dus erg koud.
Nu het 's nachts vriest merken we dit heel erg goed.
We zijn op zoek gegaan naar een ander (warmer) huis en kregen dit aangeboden. Het is ook een oud huis. Maar 3 jaar geleden opgeknapt, goed geïsoleerd. Nieuwe badkamer en keuken.
Binnen zijn we nog niet geweest, de huidige bewoners treffen we steeds niet thuis.
De buitenkant wordt van t voorjaar geschilderd.
Wel is de plek heel bijzonder, er zit een heel verhaal aan vast.
Als je een beetje Noors kunt lezen, vind je hier http://home.online.no/~k-sparst/Bergsrud.pdf een heel plan over Bergsrud, de plek waar we gaan wonen.
1 November krijgen we de sleutel, dus we zijn weer aan het pakken..

5 opmerkingen:

lucie zei

O verhuizen, wat spannend.
Het ziet er mooi uit en we hopen toch nog eens gebruik te maken van dat gastenverblijf... lijkt me zo gezellig!

groetjes van ons

BiancaMA zei

Heel gaaf zeg, zo op de foto's is het eigenlijk nog mooier dan vanaf de weg ;-))

Spannend hoor, nog 5 dagen en dan heb je de sleutel!

Groetjes

Rianne zei

Hei Jeanette

Is een lange tijd geleden dat ik hier geschreven heb. Moest dan ook net zomaar ineens aan jou denken en vroeg me af hoe het julie verging. :) Ik zie dat je gaat verhuizen of misschien al wel bent verhuisd. Het is een mooi huisje in een hele mooie omgeving. Een beetje hetzelfde als hoe wij hier wonen alleen dan ligt het bij jullie hoger. Een mooi plekje hebben jullie dan ook gekregen.

Je maakt nog steeds schitterende foto's En zo te zien hebben jullie hier ook jullie stekkie gevonden.

Ik mis jou wel op het weblogverhalen hoor ;)Maar kan me ook heel goed voorstellen dat jullie het druk hebben.

Heel veel groetjes vanuit Sandane...
Van Weblogschrijfster Rianne...

Jet zei

Hallo Rianne,

Ik schaam me wel een beetje ja. Had zo het voornemen om elke week te gaan schrijven, maar er is zoveel gebeurd..Veel om te schrijven en dat ga ik zeker doen. Na de verhuizing begin ik weer met de weblog. Heb heel veel in te halen en te lezen. Ben al heel lang niet meer op de site geweest. Niet uit desinteresse maar we worden gewoon zo geleefd, in positieve zin dan ..
Het gaat heel erg goed.... bedankt voor je reactie.
groet Jeannette

Vera zei

Hoi Jan en Jeannette & kids.
De foto's van jullie nieuwe huis zien er mooi uit! Krijgen we ze nogmaals te zien met jullie inrichting? Of is de klok in de woonkamer van jullie? Nu hebben jullie c.v. is te zien en bovenal een schitterend uitzicht! We hopen dat jullie het hier naar de zin krijgen en wensen jullie veel geluk op deze nieuwe plek!
Groetjes, Vera en familie